Ibon Manterola (UPV/EHU)
Hizkuntza gutxitua indarberritzeko prozesuan dauden hizkuntza-komunitateentzat, irakasleen prestakuntza funtsezko osagaia da. Euskal kasuan, ahozko hizkuntzaren irakaskuntzarako prestakuntzaren garrantzia bereziki nabarmendu izan da, besteak beste, ikasleen ahozko gaitasuna funtsezko faktorea delako gazteen artean gero eta gehiago diren hiztun berriengan euskararen erabilera areagotu dadin.
Bestalde, komunitate minorizatuetako hizkuntza-irakasleen prestakuntzan kontuan hartu behar da, batetik, komunitate hauetako hezkuntza sistemetan testuinguru soziolinguistiko eleaniztunak indar handiz eragiten duela ikaskuntza-irakaskuntzaren osagai guztietan, eta bestetik, hizkuntza gutxituaren irakaskuntza, tartean ahozkoarena, ez dagokiela hizkuntzako irakasleei bakarrik, baizik eta alor guztietako irakasleei.
Euskararen didaktikari eta hizkuntzalaritzari dagokienez, irakasleak ahozko euskararen irakaskuntzarako trebatu beharrak hainbat ikergai garatzea eskatzen du. Hain zuzen ere, mintegi honek honako ikergai hauek garatu dituzten lanak bildu nahi lituzke, besteak beste: euskarazko ahozko testu-generoen azterketa, testuliburuen eta bestelako baliabide didaktikoen analisia, ahozko testu-generoak irakasteko sekuentzia didaktikoen edo bestelako baliabide didaktikoen esperimentazioaren ikerketa, ikasleen ahozko euskararen garapenaren azterketa, irakasleen irakaskuntza jarduera eta gelako elkarrekintzen ikerketa, eta jakina, irakasleen prestakuntzaren beraren inguruko ikerketa.
Martxoaren 6a |
||
11:45 |
Ibon Manterola |
Ahozko euskararen irakaskuntzarako irakasleen prestakuntza: euskararen komunitatea garatzeko osagaia |
12:30 |
L. Diaz de Gereñu, I. Idiazabal, L. M. Larringan |
Sekuentzia didaktikoak ahozkoa lantzeko: nola osatu irakasleen formazioa? |
13:00 |
Argia Olçomendy |
Ahozko euskara, Ipar Euskal herriko irakasleen oinarrizko formakuntzan |
13:30 |
Beñat Lascano |
Ipar Euskal Herriko irakasle helduen euskarazko formakuntza ordu parekotasunezko irakaskuntza elebidun baterako. |
17:15 |
Aitor Ortiz de Pinedo |
Akademiaren eta mintzamen-irakaskuntzaren arteko trukeaz, glotodidaktikatik |
17:45 |
Ines M. Garcia-Azkoaga |
Arloetan euskarazko ahozko erabilerara hamaika jauzitan |
18:15 |
Aroa Murciano, Arantza Ozaeta |
Jardueraren azterketa irakasleak prestatzeko bide: debatearen ikas-irakaskuntzako adibidea |
Martxoaren 7a |
||
09:15 |
I. M. Garcia-Azkoaga, O. Bengoetxea, J. Zabala |
Komunikazio-gaitasunak eta ikasleen ahozko euskararen erabilera. Gako zenbait irakasleen prestakuntzarako. |
09:45 |
Ainhoa Ezeiza |
Ahozkotasunaren didaktika ikuspegi dialetikotik abiatuta |
10:15 |
Olatz Bengoetxea |
Ahozko-gaitasunen zeharkakotasuna. Hizkuntzazkoak ez diren irakasgaiak aztergai. |